Każdy z nas prawdopodobnie doświadczył zakupów pod wpływem emocji. Rzecz, która nie była nam tak naprawdę potrzebna, nagle stała się obiektem pożądania. Jakie produkty sprawiają, że serce bije nam mocniej, myśli skupiają się tylko wokół tej rzeczy? Dzieje się tak wtedy, gdy dana rzecz angażuje nasze emocje.
A jak zaangażować emocje? Odpowiedź jest prosta – należy pobudzić zmysły.
Dużą rolę w procesie zakupów odgrywa marketing sensoryczny, którego celem jest wywołanie u klienta oczekiwanych doświadczeń zmysłowych poprzez zaangażowanie wszystkich zmysłów – wzroku, słuchu, zapachu, dotyku i smaku.
Wzrok, wykorzystywany przez klientów niemal bezustannie, służy do oceniania takich elementów jak: design, opakowanie, kształt, wielkość, kolory, oświetlenie itp. Dotyk w którego zakresie mieszczą się tekstury, materiały, poziom miękkości, czy temperatura sam w sobie nie ma większego wpływu na marketing sensoryczny, ale w połączeniu ze wzrokiem ma niewyobrażalną siłę, która wpływa na podejmowanie działań. Mając możliwość trzymania lub dotknięcia produktu, klient wytwarza nieświadome przywiązanie emocjonalne z danym obiektem, co w ostateczności ma duży wpływ na decyzję o zakupie.
I tutaj warto zwrócić uwagę na wygląd opakowania, gdyż pudełka odgrywają ogromną rolę w e-commerce. Dziś taśma klejąca z logiem firmy, by utrwalić świadomość marki w umyśle klienta już nie wystarczy. Zamiast zwykłym kartonem, zabezpieczającym produkt przed zniszczeniem, opakowanie powinno stać się nośnikiem wizerunku i wyróżnikiem marki.
Co zrobić, żeby się wyróżnić?
Aby wyróżnić się spośród ogromu podobnych produktów, firmy stawiają na personalizację i angażujące wzrok elementy. Dzięki urządzeniu do uszlachetnień – Scodix, z łatwością można wyprodukować niestandardowe opakowanie, by zwrócić uwagę klienta niebanalnym projektem i zaskarbić sobie jego zaufanie.
Przeznaczeniem Scodix Ultra jest ożywienie zwykłych wydruków, nadając im niepowtarzalny wygląd. Zwykłe projekty stają się prawdziwymi dziełami sztuki, przy niewielkim nakładzie pracy i odrobinie wyobraźni. Jedno opakowanie może zmieniać się w zależności od upodobań producenta i być skrojone ma miarę potrzeb klienta.
W związku z tym, że możliwe są wydruki już od 1 egzemplarza, można pozwolić sobie na różnego rodzaju wykończenie i sprawdzać, co najlepiej przyciąga uwagę klienta. Opakowania, jak i inne wydruki ze Scodixa mogą być wykańczane między innymi lakierem wybiórczym oraz folią metaliczną, połączone z różnego rodzaju podłożami – między innymi offsetowymi, cyfrowymi, plastikowymi, laminowanymi i nielaminowanymi, a także powlekanymi i niepowlekanymi. Możliwości jest wiele, ograniczeniem jest tylko wyobraźnia.
Dlaczego Scodix?
Innowacyjność technologii Scodix polega na dostarczeniu technologii cyfrowego uszlachetniania arkuszy w formacie B2+ i najszerszego zakresu efektów, na różnych podłożach i aplikacjach. Unikalnym jest fakt uzyskiwania zaawansowanych uszlachetnień arkuszy bez użycia drogich i czasochłonnych procesów analogowych.
Osiem różnych aplikacji takich jak:
- Scodix Crystal,
- Braille,
- Sense,
- Foil,
- Spot,
- VDP/VDE,
- Cast&Cure,
- Metallic,
dostępnych jest na jednej platformie w pełni cyfrowo. Oznacza to, że efekty takie jak np. lakier wybiórczy (płaski lub wypukły; od 5 do 250 mikronów), czy też aplikacja wybiórczo folii metalicznej imitującej hot stamping, możliwe są do uzyskania za pomocą kilku kliknięć bez konieczności produkcji matryc. Wysoka powtarzalność oraz idealne pasowanie uszlachetnienia do zadrukowanych wcześniej (różnymi technikami druku) arkuszy, możliwe są dzięki innowacyjnej i solidnej konstrukcji oraz systemowi registra Scodix RSP. Zespół aplikowania folii metalicznych, czy też innych, takich jak Cast and Cure – zintegrowany w jedną linię produkcyjną, wyznacza jakość i oszczędność materiałów – a to ma istotne znaczenie biznesowe.
Cyfra czy offset?
Z Enafem stworzysz unikalne opakowanie, które wywoła u Twoich klientów efekt „wow”!
Enaf to nie tylko Scodix. Drukarnia działa na rynku od przeszło 16 lat i specjalizuje się w produkcji druków dla dużych przedsiębiorstw. Jako jedna z nielicznych drukarni arkuszowych w Polsce posiada możliwość dorabiania kolorów dodatkowych w druku cyfrowym pod własnym dachem.
Cyfrowy park maszynowy w Enaf to HP Indigo 7800 oraz HP Indigo 12000. Obie maszyny są w konfiguracji 7-kolorowej dającej identyczne możliwości produkcyjne. Poza cyfrowymi maszynami w Enafie produkcja odbywa się również na maszynie offsetowej Komori LS 529 z wieżą lakierującą oraz maszynach w formacie A3+ do druku na kopertach oraz druku efektów specjalnych niedostępnych w druku cyfrowym.
Ważnym punktem w Enafie jest także introligatornia, którą zoptymalizowano pod kątem realizacji wielu zleceń w tym samym czasie. Wyposażona jest w park maszynowy potrzebny do wykonywania wszelkich rodzajów opraw i uszlachetnień oraz wykrawania różnych form nawet w najmniejszych nakładach. W ręcznej introligatorni można kleić, pakować i przygotowywać materiały do prezentacji dla klienta.
Wszystko pod jednym dachem przy pełnym wsparciu fachowców, którzy nieustannie szkolą się, by sprostać oczekiwaniom klientów, a także najbardziej optymalnie wykorzystać dostępną technologię.